Aktywna w ciąży

Aktywna w ciąży?

Aktywna w ciąży

Od momentu, gdy dowiedziałaś się, że jesteś w ciąży pewnie minęło już trochę czasu. Mniej lub więcej teraz przyszedł moment, gdy pierwsze emocje mijają i zaczynają pojawiać się w Twojej głowie pytania. Jeśli jesteś aktywna fizycznie, to na pewno chciałabyś kontynuować treningi. Niestety hormony robią swoje i zaczynasz się obawiać o dobro swojego maleństwa. Jeśli natomiast nie uprawiałaś sportu regularnie, teraz pewnie boisz się zacząć. Twoje obawy są w pełni zrozumiałe. W końcu zostaniesz matką. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania.

Trenowałaś regularnie, ciąża przebiega bez komplikacji a lekarz nie widzi przeszkód w dalszych ćwiczeniach – gratulujemy, możesz spokojnie trenować dalej. Radzimy unikania ćwiczeń mocno obciążających, natomiast aqua aerobik, pilates czy joga są stworzone dla Ciebie.

U nas możesz skorzystać z aqua aerobiku jak sama nazwa wskazuje to ćwiczenia w wodzie z różnymi przyrządami (makarony, pasy, piłki itp.). Działa zbawiennie na Twój zmęczony kręgosłup oraz pozwala utrzymać formę w ciąży. Jeśli preferujesz ćwiczenia na ‘lądzie’, zapraszamy na zajęcia zdrowego kręgosłupa albo piłki. Pamiętaj by przed zajęciami poinformować instruktora o Twoim stanie – dobierze ćwiczenia, które możesz wykonywać i będzie mieć Cię pod szczególną kontrolą.

Natomiast jeśli dopiero chcesz zacząć swoją przygodę z fitnessem, odpuść sobie w I trymestrze. Tutaj zacznij od spacerów na świeżym powietrzu i stopniowo przejdź do nordic walking. W II trymestrze możesz już zapisać się na grupowe zajęcia. Aqua aerobik będzie idealny. Z zajęć na sali proponujemy stretching albo zdrowy kręgosłup. Możesz też umówić się z trenerem personalnym na indywidualne zajęcia dla kobiet w ciąży.

Pamiętaj, ruch to zdrowie, ale bądź rozsądna. Nie przeginaj. Ciąża to nie jest dobry moment na rozpoczynanie walki o smukłą sylwetkę. Trenuj dla siebie, dla lepszego samopoczucia, zmniejszenia bólu kręgosłupa, łatwiejszego porodu i połogu.

A po połogu, czas na nową przygodę – bycie fit mamą i treningi z maleństwem.

Zapraszamy!

Powrót do listy artykułów