Jak radzić sobie ze stresem?

Jak radzić sobie ze stresem?

Porady - jak radzić sobie ze stresem

W ostatnim poście omawialiśmy różne przyczyny głodu i obiecaliśmy Wam przedstawienie technik radzenia sobie ze stresem.

Oto nasze propozycje:

  • Uprawianie sportu – bieganie, aerobik, aqua aerobik, treningi siłowe - pozwoli na pozbycie się negatywnych emocji, wyżycie się, prowadzi do pozytywnego zmęczenia, uwalnia endorfiny, ćwicząc wieczorami łatwiej będzie zasnąć a w godzinach rannych zmierzyć się z problemami
  • Spacery - po parku czy lesie, najlepiej z kijami do nordic walking-u lub z psem, pozwolą na wyciszenie, poukładanie sobie w głowie wszystkich problemów i możliwych rozwiązań; najlepiej codziennie przez przynajmniej 30 minut, jednocześnie spalimy zbędne kalorie
  • Pobyt w spa - sauna / masaże / kosmetyczka - zadbanie o siebie, swój wygląd zdecydowanie podniesie poziom pewności siebie a gdy wierzymy w swoje możliwości łatwiej nam pokonać trudności – oczywiście my zapraszamy do naszego saunarium w Hotelu Vacanza oraz do spa w Hotelu Diament Ustroń
  • Czytanie książek / oglądanie filmów - wzięcie do ręki książki lub obejrzenie filmu – oba z ulubionych gatunków – ukoi nasze nerwy, pozwoli zapomnieć o problemach, a te po chwili relaksu wydadzą się mniejsze; wieczór tak spędzony pozwoli spokojnie zasnąć
  • Kot - Jeśli jeszcze nie masz to przygarnij jakiegoś, utul kota na kolanach, pogłaszcz a ten zacznie mruczeć, wsłuchaj się w rytm, fale przyjemnie rozejdą się po całym ciele i ukoją skołatane nerwy, nie od dziś wiadomo, że właściciele kotów rzadziej chorują na choroby układu krążenia czy nerwowego
  • Kąpiel – weź długi prysznic; woda powinna mieć ok. 37st.C; użyj mydła o ulubionym zapachu, przestań myśleć o czymkolwiek, po prostu chłoń przyjemne ciepło i miły zapach; a dla osób wyposażonych w wanny: zapal w łazience świece zapachowe, napuść do wanny ciepłej wody, użyj kul do robienia piany, zanurz się, podłóż ręcznik pod kark i wygodnie się oprzyj, zamknij oczy, pomyśl o czymś miłym, nie zaśnij!
  • Herbatka zaparz herbatkę ziołową (melisa, mięta), dodaj łyżeczkę miodu, usiądź wygodnie w ulubionym fotelu, włącz ulubioną płytę z muzyką lub muzykę relaksacyjną, wypij powoli, małymi łyczkami ciepłą herbatę

Jesteśmy pewni, że znajdziecie tutaj coś dla siebie, a jeśli nie – szukajcie dalej sami, mamy nadzieję, że trochę Was zainspirowaliśmy.

Powrót do listy artykułów